Renee-Ruth-in-oeganda.reismee.nl

Berichtje uit Jinja

Hallo lieve mensen,

Hierbij nog een kort bericht, afhankelijk van de internetverbindiing. Er is hier internet maar het gaat hier op het oegandese tempo. De afgelopen twee dagen hebben we kunnen relaxen na al het harde werken van de afgelopen week. Het toilet/douchegebouw is zo goed als af, het is super geworden. Nu alleen jammer dat we de rest van de gebouwen niet kunnen verven, wie weet volgend jaar. Dus ijkt het jou wat om ook naar Oeganda te gaan, let me know!

Ik heb van de week computerles gegeven, excel en powerpoint, echt leuk dat je ze nog heel veel kunt leren. De mensen vragen ook heel veel over Holland, we raken niet uitgepraat. Ook ben ik voor Paul bezig om de administratie te organiseren en te digitaliseren. Renee heeft vooral geverfd.

We gaan 's avonds met z'n allen altijd gezellig eten, in de stad of in ons hotel, maar het maakt niet heel veel uit want de menukaarten lijken veel op elkaar. 's Middags maken de vrouwen van BEHOD een lunch voor ons die bestaat uit aardappels, rijst, doperwt/bonensaus, matoke (bananenpuree) en anans, het smaakt goed.

Gisteren zijn we wezen varen op de Nijl, hele mooie vogelsgezien. Daarna gelunched en toen geshopt, leuke souvernirs gekocht. Wel een heel gedoe want je moet afdingen, nou is Renee daar heel goed in dus hebben we leuke dingen kunnen kopen. Ik begin steeds meer te lijken op een echte afrikaan, zal straks proberen een foto te sturen. Draag een hoofddoek en wikkeldoek en maandag krijg ik vlechtjes.

Vandaag zijn we ook bij de nils geweest waar sommige eerst zouden raften alleen is dat niet door gegaan, was nogal prijzig. Lekkere luierdag gehad.

Ben wel blij als we weer op Nederlands wegen rijden want hier... ppfff houd mijn hart vast. Ik zit oo voorin dus zie alle kuilen in de weg.... ook kan ik niet wennen aan het links rijden hier. Het is al een paar keer bijna fout gegaan, bijna een lopend iemand en een fietser geraakt.

En het stof, of wel het african dust zit ook overal. Mensen hoeven hier ook niet te roken met al die uitlaatgassen en stof. Kyra is een echte smeerpoets, vandaag was ze wit maar vanmiddag rood/bruin, het zit overal.

Oh het eten is bijna klaar, spreek jullie gauw!

Liefs Ruth

Reacties

Reacties

Ilse Meijer

Fijn om weer vorderingen te lezen.
Wanneer is het eigenlijk gepland dat jullie weer naar Nederland terug komen?

Dat eten lijkt mij persoonlijk niet geweldig *bloos, maar super leuk om te lezen dat mensen zo gastvrij zijn. Ben erg benieuwd naar de foto waarop je een wikkelrok en een hoofddoek met daaronder vlechtjes draagt!

Zou zelf ook best naar Oeganda willen! Een uitdaging. Tevens laat ik je bij deze even weten dat Petra (YES) contact met mij heeft opgenomen. Maar daar hebben we het later nog een keer over!

Good luck!
TOI TOI TOI

Liefs,
Ilse!

Linda Majoor

Hoi Ruth,

Wil je mij ajb van de mailinglist verwijderen?

Dank je wel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!