Renee-Ruth-in-oeganda.reismee.nl

Een nieuw mensje geboren en ze heet....

Vandaag ontving ik een mail van paul vanuit Oeganda. Toen hij ons afgelopen zondag op het vliegveld hadafgezet kreeg hij op de terugweg een telefoontje dat Eva, het meisje waar ik eerder over schreef aan het bevallen was.

Ze is bevallen van een prachtige dochter die ze Ruth heeft genoemd.

Ik voel mij zeer vereerd maar ook verward door de gebeurtenissen van de afgelopen week.

We hebben namelijk op een ochtend babykleertjes en een mooie jurk aan haar gegeven. Feit was dat een half uur later ik een briefje van haar kreeg. Ze schreef dat ze me bedankte voor alles wat ik voor haar had gedaan en vroeg me om 20.000 shilling voor een scan en verzocht me nadrukkelijk om het tussen ons te houden.

Dit gaf mij een rare nasmaaak want we hadden haar toch net van alles gegeven, is het dan nooit genoeg? En ook wou ik het haar wel geven, ik heb toch een speciale band met haar en wou ook dat ze in goede zwangeree toestand zou blijven. En 20.000 shilling is zo'n 8.50 euro dus voor ons een bedrag wat je makkelijk kunt schenken. Een dilemma.....

Ik heb uiteindelijk besloten het niet te geven, voornamelijk omdat meerdere personen me om geld hadden gevraagd en als ik haar wat gaf moest ik het de rest ook geven en ik kan niet de hele wereld helpen, als zou ik het wel heeeeeeeel graag willen.

Het is gewoon een oneerlijke wereld....

Reacties

Reacties

Ilse Meijer

Hee Ruth

Wat fijn om te lezen dat ze is bevallen van een gezonde dochter. Erg attent van haar dat ze haar Ruth heeft genoemd.

Je hebt er goed aan gedaan om niet die 20.000 shilling te geven. Anders zou je andere ook een bedrag moeten geven. En net wat je zegt; genoeg is genoeg.

Veel liefs
Ilse

Liesbeth

Ik ben blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Jullie
hebben beide op jullie eigen manier en naar vermogen heel goed werk kunnen verrichten. Darnaast zijn jullie weer een hele ervaring "rijker" waarmee jullie andere ook weer aan het denken kunnen zetten.

Tot gauw.
Hans & Liesbeth

martha

Fijn, dat jullie weer veilig terug zijn. Wat een ervaring moet dat geweest zijn. Wat goed, dat jullie je op deze manier zo kunnen inzetten voor je naaste. En die persoonlijke gesprekken moeten jullie wel diep raken.
Ja, wat kan het soms moeilijk zijn om keuzes te maken hè?!
Wel heel mooi, dat je vernoemd bent. Gefeliciteerd!
We wensen jullie het allerbeste toe.
Doei, doei!
Martha

jenny enting

hey meid!

mooi om te lezen en inderdaad wat lijkt het mij een dubbel gevoel zeg..
je wil zoveel geven maar helaas gaat dat niet.
gelukkig doe je wat je kan!!

Liefs Jenny

Jan van der Laan

Hallo Ruth,

Met grote belangstelling je verslagen gelezen. Enorm boeiend. Zet mij aan het denken of ik ook nog wat zinvols kan gaan doen in Afrika.

Groeten, Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!